Kuba Stankiewicz – to wybitny pianista należący do czołówki polskich muzyków jazzowych, kompozytor, laureat licznych nagród muzycznych, absolwent Berkley Collage of Music w Bostonie, wykładowca Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jego ostatnie płyty nagrywane były w Los Angeles z legendarnymi muzykami, w tym z perkusistą znanym ze współpracy z Weather Report – Peterem Erskine’em i realizowały projekt „Polacy w Hollywood”, poświęcone były polskim kompozytorom tworzącym w Stanach na potrzeby przemysłu filmowego: Victorowi Youngowi, Bronisławowi Kaperowi i Henrykowi Warsowi.
Sięgając wstecz, ku dokonaniom Henryka Warsa, Bronisława Kapera, Victora Younga (oj tak, nie mylicie się, Young to wykształcony w Polsce geniusz jazzu, absolwent warszawskiego Konserwatorium Muzycznego, legendarny twórca standardów), Krzysztofa Komedy czy nam najbliższego Wojciecha Kilara, wchodzimy w coś, co nazywamy kanonem. To nie tylko fundament naszej kultury, piękna muzyka, ale – co może i najważniejsze – źródło inspiracji, grunt artystycznych poszukiwań, nasz rodzimy wkład w światowe dziedzictwo kultury, a w szczególności w ten jej fragment, któremu patronuje muza Polihymnia. […]Stankiewicz jak mało kto, ze swą wiedzą, wirtuozerią, wrażliwością i artystyczną wizją a nade wszystko jako instrumentalista naznaczony stygmatem jazzowego, nieuleczalnego wirusa, wydaje się być najbardziej predestynowanym jazzmanem, tyle samo gotowym ile kompetentnym do takich artystycznych poszukiwań. On szuka w tematach ich sedna, melodyjności, tego czegoś, co często określa się romantyczną duszą polskiej muzyki z jej afektacją, rozedrganymi emocjami, chwilami wręcz przerysowaniami. Usadowiona solidnie na jazzowym fundamencie, zbudowana na całej naszej spuściźnie – muzycznym dziedzictwie: od Fryderyka Chopina, Mieczysława Karłowicza, przez Karola Szymanowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego po Mieczysława Wajnberga, dopełniona oryginalności Witolda Lutosławskiego i spuścizną całej plejady naszych Mistrzów XX wieku, jazzową rewoltą połowy lat 50. Minionego stulecia, to wszystko w muzyce Kuby Stankiewicza słychać.
Piotr Iwicki – Polski Radio
Wojciech Pulcyn – kontrabasista, absolwent Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina na wydziale jazzowym, oraz Policealnego Studium Jazzu im.Henryka Majewskiego w Warszawie, w klasie prof. Zbigniewa Wegehaupta. W 1995 z zespołem Joint Venture (M. Tokaj, Ł. Żyta, M. Gawdzis) zdobył I nagrodę, wyróżnienie indywidualne, oraz wyróżnienie za kompozycję na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Z tym samym zespołem w 1997 roku zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, oraz wyróżnienie na konkursie Zespołów Jazzowych w Hoeilaart (Belgia). W 1998 z Triem Marcina Maseckiego zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie, oraz otrzymał wyróżnienie na Konkursie Zespołów Jazzowych Sarteano (Włochy). W 1999 z własnym zespołem New Orkestra zdobył III miejsce na Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Skomponował muzykę do spektakli: „Transatlantyk” Witolda Gombrowicza w wykonaniu Teatru Montownia, oraz „Krzywa wieża” Nadieżdy Ptushkiny w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej (Teatr na Woli). Był współautorem opracowania muzycznego do przedstawienia Magdaleny Warzechy „Halo?Kabaret?”. Jako muzyk brał udział w spektaklach w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego „Nowe Bloomusalem” J. Joyce’a, „Wesele” St. Wyspiańskiego (Teatr Narodowy w Warszawie). Od roku 2000-2016 członek kadry Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Puławach.
Sebastian Frankiewicz – jest absolwentem Wydziału Jazzu Katowickiej Akademii Muzycznej. Laureat konkursów Jazz Nad Odrą we Wrocławiu, Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach, Złotego Krokusa w Jeleniej Górze i Bielskiej Zadymki Jazzowej. Od 2002 roku współpracuje z Michałem Urbaniakiem. W latach ubiegłych członek zespołów Janusza Muniaka, Lory Szafran, Zbigniewa Namysłowskiego, Artura Dutkiewicza, Mariusza Lubomskiego, Miki Urbaniak, Zbigniwa Wegehaupta oraz grupy „Bisquit” promowanej przez wytwórnię Kayax. Koncertuje również z Grzegorzem Karnasem, Agą Zaryan, Grażyną Auguścik, Urszulą Dudziak i Januszem Skowronem. W styczniu tego roku odbył się koncert inaugurujący powstanie autorskiego zespołu z saksofonistą Radkiem Nowickim i kontrabasistą Andrzejem Święsem, w programie którego znajdują się kompozycje własne członków grupy.
▎Bilety:
Bilety w cenie 20 zł dostępne online oraz w sekretariacie Ośrodka Kultury w Sejnach w godz. 08.00 – 18.00
▎Koncert odbywa się w ramach projektu Polski Jazz 360° realizowanego przez Fundację Polski Jazz. Jego celem jest propagowanie muzyki jazzowej poprzez ukazanie jej różnorodności i oswajanie z nią szerokiej publiczności.
▎Projekt Polski Jazz 360° realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości oraz odbudowy polskiej państwowości